Translate

donderdag 6 augustus 2009

De tien populairste vormen van online oplichting

Amir Orad van het online beveiligingsbedrijf Actimize is een expert op het vlak van financiële misdrijven, cyberveiligheid, betalingen en authenticatie. Hij somt in de Times Online de tien populairste vormen van online oplichting op, waarmee oplichters wereldwijd al miljoenen euro's hebben buitgemaakt.

De lijst bestaat uit twee delen. In het eerste deel vragen criminelen domweg om geld op te sturen omdat ze in een moeilijke situatie zitten - ze hebben bijvoorbeeld geld nodig om een enorme erfenis in handen te krijgen. Bij de laatste vijf vormen van oplichting stelen oplichters persoonlijke info en computergegevens om geld van bankrekeningen te halen.

1. Oplichterij bij sociale netwerken
Fraudeurs hacken een account bij netwerksites als Facebook, Twitter of MySpace, en sturen dan berichtjes naar familie en vrienden met de melding dat ze in moeilijkheden zitten en dringend geld nodig hebben.

2. Toekomstvoorspellingen
Internetters krijgen e-mails met de voorspelling van de uitslag van een sportwedstrijd die de volgende dag plaatsvindt. De volgende dag blijkt die voorspelling te kloppen, waarna nog enkele correcte voorspellingen volgen. De ontvanger krijgt dan de mogelijkheid om toekomstige uitslagen te kopen voor een stevig bedrag. De truc hierbij is dat de berichten naar zoveel mensen worden gestuurd, dat statistisch gezien de voorspellingen bij veel mensen wel elke keer uitkomen.

3. Economiegerelateerde oplichtingen
Hierbij contacteert men mensen die in financiële moeilijkheden verkeren, en smeert ze valse leningen of hypotheken aan.

4. "Ik ben het"-fraude
Bij deze vorm van oplichting wordt een oudere persoon gecontacteerd door iemand die zegt dat hun kleindochter zwaargewond werd bij een verkeersongeluk. Via huilende smeekbedes om hulp wordt dan gevraagd geld op te sturen voor de medische kosten te dekken.

5. Het "aanbod dat je niet kan weigeren"
Het gaat over de verkoop van een product, waarbij de fraudeur te veel betaalt, meestal in de vorm van een (gestolen of valse) cheque, en dan het verschil cash terugvraagt. Het kan ook voorvallen bij een job waarbij een slachtoffer bv. 20 procent commissie krijgt. Hij ontvangt dan een cheque ter waarde van 10.000 euro, waarvan hij 2.000 euro mag houden. De resterende 8.000 euro moet hij dan terugstorten. Daarna blijkt dat de cheque wordt geweigerd, en de 8.000 euro al foetsie is.

6. Niet-toegelaten geldtransacties
Hierbij blijft een frauduleus bedrijf een slachtoffer geld aanrekenen zonder toestemming. Hierbij horen ook vaak producten of programma's die consumenten tijdelijk mogen 'testen', en waarbij dan een kredietkaartnummer wordt gevraagd 'ter verificatie'. Bij een echte aankoop wordt vaak ook veel meer aangerekend dan aanvankelijk gezegd.

7. Afluisteren van telefoongesprekken
Bellers gebruiken allerhande listen om persoonlijke informatie van iemand los te peuteren. Zo bellen fraudeurs mensen bv. op om te zeggen dat er iets is met hun bankrekening. Via een groepsgesprek haalt de crimineel dan de echte bank erbij, en luistert stilletjes mee hoe de klant zijn persoonlijke gegevens doorgeeft aan de echte bank.

8. E-mails met Trojaanse paarden
E-mails met spam bevatten vaak 'promoties' voor bv. antispywareprogramma's. In werkelijkheid bevatten ze links of attachments met Trojaanse paarden die toetsaanslagen of paswoorden verzamelen.

9. Valse tussenpersonen
Dergelijke fraude komst steeks vaker voor op eBay en andere veilingsites. Daarbij zorgt een derde persoon voor de transactie tussen de koper en de verkoper. De derde houdt normaal gezien het geld bij tot de verkoper heeft geleverd, maar frauduleuze bedrijven houden gewoon alles zelf.

10. Phishing
Deze vorm van oplichting komt waarschijnlijk nog het vaakst voor. Cybercriminelen doen zich voor als een betrouwbaar bedrijf, bijvoorbeeld een bank. Ze sturen dan een e-mail in naam van de bank, waarin de gebruiker wordt gevraagd in te loggen op een valse site die er precies uitziet als de echte. Argeloze gebruikers spelen zo hun paswoorden en bankgegevens door aan de oplichters. (sam)

06/08/09 13u40

Bron: HLN

Lees ook: Toezichthouder waarschuwt voor webwinkels
Lees ook: Tientallen internetoplichters voor rechter

134 opmerkingen:

  1. Hallo,
    Ik ben afgelopen zaterdagavond opgelicht terwijl ik op msn dacht te praten met onze vriend Jan.Jan vroeg me in een keer of ik hem kon helpen met een betaling via Ideal.Hij had 3 keer de pin verkeerd getoetst.Hoe goed van vertrouwen kun je zijn?Ik heb het gedaan omdat ik er geen kwaad in zag Jan even te helpen.Het ging om 125 euro,de andere dag bleek dat Jan het niet was maar een oplichter die Jan's msn had gehackt en er was geen 125 maar 1000 euro van ons nr geboekt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een grote oplichter ben je als ik je tegen kom sleur ik je naar de politie ik krijg nog 50 euro van jou!!!!!!!!!!

      Verwijderen
    2. oja, dan ben je inderdaad een grote oplichter.... 50 hele euros?

      Verwijderen
  2. Schrale troost: Ik denk dat je hier niet meer in zal trappen, maar dat geld ben je kwijt. Jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. http://www.thuiswerkbank.nl/publiek/aanmelden.aspx

    Bied zogenaamd thuiswerk aan. Zodra je je aanmeldt wordt er om geld gevraagd. Niet doen dus!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had 2 eftelingkaarten besteld bij dumptickets.Maar ik moest eerst betalen.Had ik gedaan ,maarik heb de 2 kaarten nooit ontvangen.Niet kopen dus bij dumptickets!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. We hadden een mooi hondje gezien.
    Werd zogenaamd uit Afrika verstuurd.
    Hoefde voor hondje nog niets te betalen, alleen de verzekering.
    Hoop mooie verhalen eromheen.
    Kids helemaal vol verwachting.
    Uiteindelijk helemaal niets, en nog blijven ze met allerlei smoesjes lastig vallen.
    Wees gewaarschuwd.
    Ik snap nog steeds niet waarom we zo stom hebben kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wie koopt er nou ook een hond via internet uit Afrika?? Sorry hoor! Nederland heeft genoeg ongewilde dieren in de asiels zitten!

      Verwijderen
    2. hahhaha precies dan ben je gewoon kkr dom XD

      Verwijderen
  6. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn op het internet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik heb op marktplaats 2x iets gekocht
    achteraf blijk het bij de ene geval gewoon nep te zijn zij het miranda kleiweg woont in zoetermeer en bij de 2de geval had ik wel geld overgemaakt maar niks ontvangen dat is een ene jacky brummer uit enschede dus mense pasop voor die namen en die jacky brummer heeft al meerdere slachtoffers gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bent niet de enige. Ik ben ook belazerd door ene Jacky Gerrit Brummer, geboren 20-2-1990 uit Enschede...

    Niks bestellen bij die kerel dus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zal dit hem zijn? Gegevens: 7482VN Haaksbergen Piet Heinstraat. Geb. 26-02-1990 ING bank 754720772

      Verwijderen
  9. Ik ook bij Jacky Gerrit Brummer!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben ook de fout in gegaan. Ik wil iedereen ook verzoeken om net als ik een aangifteformulier in te vullen via marktplaats.
    Volgens mij moet hij toch via zijn bankrek.nr. te achterhalen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. www.mijnpolitie.nl werkt erg makkelijk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook ik ben erin getrapt. Ik zou wel heel graag willen weten waar deze persoon exact woont. De formulier heb ik ook al ingevuld bij mijnpolitie.nl, maar waarom duurt het allemaal zolang? Moeten er nog meer slachtoffers bijkomen? Deze persoon moet gestopt worden.

      Verwijderen
  12. hallo ik heb 9 november een Fisher-Price Giraffe besteld per internet via een voordeelsite betaling via afterpay van € 44,95 in de winkel 2x duurder de bestelling zou gedaan worden door onetimedeal zag er goed uit met KvK nummer BTW nummer dus overgemaakt zit nog steeds te wachten en de telefoons worden niet meer opgenogen voel me goed in de maling genomen groetjes van corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Doorgeven aan de politie, Corrie. Wie weet worden de daders nog wel gepakt. Er is een speciale site hiervoor op het internet.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bij Markplaats door Deborah Kreffer opgelicht.
    Kledingstuk nooit ontvangen.

    Pas op voor haar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. heb een duur medisch apparaat via marktplaats snel en wel perfect van Deborah Kreffer ontvangen :)

      alle lof !!!

      Verwijderen
  15. Ha
    Ik heb op 10 oktober bij ene Julia de Groot uit Emmen via Marktplaats 4 kaartjes gekocht voor €280,- voor soldaat van Oranje op 17 december in Katwijk. Het was het verjaardagskado voor mijn moeder van 86!. Konden we met pa en ma daar heen. Ik heb het geld naar haar overgemaakt van Postbank naar ABN Amro Niks ontvangen van Julia de Groot. Marktplaats heeft haar account verwijderd. Ik heb melding en aangifte gedaan.De politie zegt dat ik kon proberen via mijn Postbank te laten vragen aan ABN Amro het geld te laten terugboeken. Dat gebeurt dan niet, maar dan hebben ze wel het adres van de fraudeur. Daar kan de politie weer wat mee. Ik bel gister de Postbank op en die zeiden dat ze dat echt niet doen, dat geen enkele bank dat doet. Dat ik in het vervolg anders moet betalen( via Paypall)
    Dure les

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jacky Gerrit brummer is al een bekende van de politie. Hij heeft onder andere een 20 jarig meisje gewelddadig beroofd van haar handtas! Kijk uit voor deze zieke geest!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb op 5 dec. een boek Ontvoering van Heineken van Peter R. de Vries gekocht en gelijk per internetbankieren betaald. Euro 13,75 maar Jesper-Shirley Schijndel lichten de zaak op en sturen niets op. Na veel emails en na aangifte bij marktplaats en politie, stuurden zij een mail dat het geld retourbetaald zou worden per giro. Dus niets ontvangen. Hun bankrek. is 587838833 en zijn tel. 06-48301013, maar dat is alleen een antwoordapparaat. Op internet staat een dame die ook door hun opgelicht is. Waar moet het naar toe in Nederland. Tim Lokhorst Uithoorn tel. 06-55103943

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hallo Tim Lokhorst
      ik ben ook opgelicht door haar op ebay, t was maar een klein bedrag, maar gewoon, je voelt je bedonderd door zoiemand, voor de bestelling kreeg ik nog antwoorden op mijn vragen, ik had t object gewonnen, 20-12-2011 gelijk betaald via haar reknr 174916671 dus een andernr als dat van jou, haar ebay naam wicca - supplies, nu heb ik via een andere gedupeerde gehoord dat ze ook op m.p zit, en heb er iets bestelt, maar ze neemt de verzendkosten voor haar rekening, en ze wil mijn adres, maar dat heeft ze al via ebay, en als ik dat doorgeef ziet ze dat ik dezelfde persoon ben, bij ebay den ze er ook niets aan heb ik t idee, conflict geopend , en ik heb het nu weer gesloten, zo maken ze alles kapot, je durft toch bijna niets meer te kopen, blijf van andermans geld af, en ga gewoon werken voor je geld, dat doe ik ook.
      gr nelly

      Verwijderen
    2. het bedrag is al terug gestort "Tim"
      en nelly ook dat is al afgehandeld.

      Verwijderen
    3. De familie J. Gillich is het ergste van de soort oplichters die je kan tegenkomen. Zij geloven in hun eigen leugens. Ik heb al geschreven, dat onze Lieve Heer ze zal straffen, Tim Lokhorst

      Verwijderen
    4. hoi tim
      heeft ze t bedrag bij je terrug gestort??
      gr

      Verwijderen
    5. Vandaag heb ik de 13,75 euro terug ontvangen. Ik ben blij dat door deze pagina het toch gelukt is, deze oplichters (de Heer en Mevrouw J. Gillich uit Schijndel of Uden, te ontmaskeren en te dwingen het geld terug te betalen, dit geeft een heel goed gevoel. Ik hoop dat iedereen, ook al gaat het om 5 of 10 euro aangifte bij Politie, eventueel Marktplaats doet, dat heb ik ook gedaan. Dit moet gestopt worden. Beste Nelly ik hoop dat jij ook het geld terugontvangen hebt. Met vriendelijke groet, Tim Lokhorst, Uithoorn

      Verwijderen
    6. hoi tim
      ja ik heb mijn envelop ook binnen, heeft wel een paar maanden geduurd, maar ik heb het in ieder geval, t was maar 1,88 maar toch, je voelt je gewoon opgelicht, en bedonderd, ik had al contakt met veel andere gedupeerde, is volgens mij ook opgelost bij de meeste.
      gr nelly

      Verwijderen
  18. Ik Heb kleding besteld bij de website chillyfashion.nl en dat is meerdere keren goed gegaan.
    Mijn laatste ( en grootste ) bestelling betaald en nooit ontvangen.
    De website is uit de lucht en het geld niet terug te halen volgens de bank.
    Is er toevallig iemand bekend met www.chillyfashion.nl ovv dhr. RJB Verstraaten ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb afgelopen maandag 19 maart 2012 bij verstraatenshoppingcentre.nl twee adidas trainingspakken besteld bevestiging gehad van mijn bestelling, geld overgemaakt geen bericht meer gehad geen telefoonnummer te vinden van dit bedrijf. Geld is overgemaakt naar RJB Verstraaten in Weert. Heeft u inmiddels meer info van deze meneer? De bank kan nl niks voor mij doen.

      Verwijderen
    2. en al iets gehoord ?

      Verwijderen
    3. ik heb daar ook 4 adidas trainingspakken besteld en nog niks ontvangen.
      ben ook op zoek naar contactgegevens maar is idd niks van te vinden.
      en email wordt niet gereageerd!!

      Verwijderen
    4. Via de telefoongids.nl is hij te achterhalen,ik heb hem gebeld en binnen 1 dag is het geld teruggestort!als het niet lukt ik heb zijn adres en tel.nr..

      Verwijderen
    5. bedankt heb het gevonden idd,morgen maar even bellen gaat toch om ruim 100 euro

      Verwijderen
    6. succes ermee, laat even weten als je je geld terug hebt ben wel benieuwd!!

      Verwijderen
    7. na mijn telefoontje zaterdag stond vandaag het geld op mijn rekening ging toch om 121 euro!
      Bedankt!!

      Verwijderen
    8. gelukkig dat je je geld terug hebt!! bij ons ging het om een kleiner bedrag, maar elk bedrag is te veel als je er niks voor terug krijgt.....

      Verwijderen
    9. Ik heb in het verleden vaak bij chillyfashion besteld nooit geen problemen gehad zelfs als er 'n foutje in de kleding zat of wat dan ook kon ik het ook gewoon ruilen of kreeg mijn geld terug.
      en je weet ook dat je voor dit soort bedragen geen originelen spullen koopt zodoende zal hun site er misschien ook wel regelmatig uit gegooid worden door de namaakbestrijding. groetjes Hans was 'n zeer tevreden klant hoop ze weer eens terug te zien op het net

      Verwijderen
    10. Hallo wil graag zijn telefoonnummer en adres ook ik heb nog wat van hem tegoed wat niet geleverd is.

      mvg

      JJM

      Verwijderen
    11. Heb van de week een adidaspakje besteld op www.comfortfashion.nl. (blijkbaar is de site veranderd aangezien de andere site niet meer bestaat) Geld netjes overgemaakt, 2 dagen gewacht maar nog steeds geen bevestiging of factuur. Heb gelijk een mail gestuurd om te vragen wat er aan de hand was. Kreeg gelijk een bericht terug dat diegene het te druk had met alles en wel een bericht had gestuurd (terwijl ik elke dag me mail nakijk en helemaal niks had ontvangen), maar goed het adidaspakje die ik had besteld hadden ze niet meer, heb netjes een mail teruggestuurd en werd uitgescholden, niet eens een afzender erbij niks. Ik wacht nog steeds op mijn geld die teruggestort moet worden wat gezegt is. Aangifte doen of niet?

      Verwijderen
    12. Aangifte doen bij de politie en daarna naar bank van die persoon. Ik ben toen naar mijn eigen bank gegaan om te melden dat ik opgelicht was door die persoon, daarna ben k meteen naar zijn bank geweest om te melden dat deze persoon mensen aan het oplichten is de bank heeft me toen geadviseerd om wel aangifte te doen dan kunnen ze zijn rekening blokkeren als er meerdere klachten over hem komen. Als dit dezelfde persoon is als waar wij mee te maken hadden dan staat ie gewoon in het tel.boek ik heb hem gebeld en de volgende dag stond het geld op mijn rekening. Ik hoop je hiermee geholpen te hebben , succes ermee.

      Verwijderen
    13. heb al vaak besteld bij comfortfashion altijd mijn spullen ontvangen, en zelfs 1 keer dat de maat te klein uitviel en ik het pak heb kunnen retourneren en 3 dagen later mijn geld retour ontvangen omdat het pak wat ik graag wilde hebben er niet meer was in 'n maat groter vele vrienden van nij hebben hier ook al vaak besteld nog nooit problemen gehad. Ik weet zeker dat je je centen terug krijgt van deze mensen ik ben tenminste zeer tevreden en altijd netjes en correct behandeld.

      Verwijderen
    14. ik ook besteld bij die comfortfashion, ik zeer tevreden zijn super service aardig mensen. ik zeker weer bestellen in die webwinkel

      Verwijderen
    15. Ik was eerst'n beetje boos bestelling retour gestuurd 3 dagen later nog geen geld terug ontvangen, maar zonder dat ik nog naar mijn geld gevragen had stond na 4 dagen het bedrag op mijn rekening je moet mensen ook nog de tijd geven iets op te lossen.

      Verwijderen
    16. Ik was ook 'n beetje bang dat ik mijn centjes niet meer terug ging zien, omdat ik zag dat de site uit de lucht was wegens verhuizing en ik nog geld tegoed had van 'n spijkerbroek die niet paste en had terug gestuurd maar heb inmiddels netjes mijn geld terug ontvangen.

      Verwijderen
    17. Ik heb ook iets besteld laatst, niks binnen gekregen
      wat moet ik nou doen ?

      Verwijderen
    18. ik kan hem niet vinden in het telefoonboek .. ?

      Verwijderen
    19. Ik heb nog niets ontvangen van Comfortfashion. Shop-4-all.nl staat ook op zijn naam. Deze site is nog in de lucht. De andere is al dagen voor onderhoud.
      Telefoons en mails worden niet beantwoord.

      Het lijkt er sterk op oplichting.

      Ik wacht nog even en dan doe ik aangifte bij de politie (https://www.mijnpolitie.nl) en dan onder het kopje internet oplichting.

      Laten we zoveel mogelijk aangiftes doen dan pakt de politie het hopelijk snel en serieus op

      Verwijderen
    20. Bij mij hebben ze altijd al mijn bestellingen bezorgd, ook ruilen nooit geen probleem

      Verwijderen
    21. Ik heb mijn bestelling retour gezonden 3 dagen later mijn geld terug gekregen

      Verwijderen
    22. Wij zijn altijd netjes en correct behandeld door Comfortfashion altijd onze bestelling ontvangen en ruilen of retourneren is nooit 'n probleem

      Verwijderen
    23. Citeer:

      Ik heb nog niets ontvangen van Comfortfashion. Shop-4-all.nl staat ook op zijn naam. Deze site is nog in de lucht. De andere is al dagen voor onderhoud.
      Telefoons en mails worden niet beantwoord.

      Het lijkt er sterk op oplichting.

      Ik wacht nog even en dan doe ik aangifte bij de politie (https://www.mijnpolitie.nl) en dan onder het kopje internet oplichting.

      ____
      Jup, me 2 ik ga ook zeker aangifte doen

      Verwijderen
    24. ik heb ook 2 trainingspakken besteld op comfortfashion maar heb ook niets ontvangen. Ik zou graag het telefoonnr of adres van deze RJB Verstraaten willen als iemand mij daaraan kan helpen. Als ik niet snel de pakken of mijn geld heb ga ik ook maar aangifte doen.

      Verwijderen
    25. wie is anouk van vugt nooit heeft er 'n anouk van vugt bij ons iets besteld er heeft niemand geen bestelling meer van ons te goed alleen nog precies 3 klanten die van ons het aankoopbedrag terug moeten krijgen wij hebben altijd nog alles netjes opgelost met onze klanten allemaal anoniem berichten hier waar we natuurlijk niets mee kunnen dan staat er 1 naam Anouk van Vugt die in ons hele klanten bestand niet voor komt het lijkt mij sterk op zieken wat hier op dit forum gebeurd wij weten precies wat er nog aan de hand is en dat is dus dat er nog 3 mensen hun geld terug krijgen. Zelf zijn we wel belazerd wij zouden gaan starten met de verkoop van italiaansemode ons hele startkapitaaltje van 3000,- geinvesteerd bij 'n groothandel in italiaansemode met 'n profesioneel uitziende site blijken ze hier niets van op voorraad te hebben en wij zitten al 2 weken te wachten op 'n terug betaling zodat wij ook onze klanten terug kunnen betalen besteld bij http://www.vandenbrinkfashion.nl/ niets wat op deze site staat is op voorraad wij hebben geen 5 eurocent zolang wij van hem ons geld niet terug krijgen. mvg R.Verstraaten en maak jullie is bekend wie hier aan het zieken is wij weten precies met wie wij nog iets moeten afhandel dus volgens mij kloppen deze berichten hier niet

      Verwijderen
    26. en alle klanten waar mee wij alles opgelost hebben laat dat hier ook even weten wel negatieve berichten neerzetten na 1 dag maar als het na dag 3 al opgelost is wordt hier niets meer neergezet wordt 'n beetje doodziek van dit forum heb nog nooit niemand belazerd.

      Verwijderen
    27. De meeste berichten hier komen van 1 en dezelfde persoon dit is 'n concurent van ons hij heeft al vele mailtjes naar onze klantenservice gestuurd met woorden als ik ga net zolang door tot jullie opgehoepeld zijn en dat gewoon omdat onze prijzen scherper waren nooit heeft hij zich nog echt bekend willen maken met zijn email adres of wat dan ook alleen berichten via de klantenservice waar iemand zelf zijn email adres in moet voeren en daar vult hij maar wat in echt ziek.

      Verwijderen
    28. Onze email staat op mijn vriendin haar naam. Ik ben Rob Kleijn 2 weken geleden onder order nr 811 2 trainingspakken bij u besteld netjes geld overgemaakt en niks meer gehoord. Vorige week nog een mailtje gestuurd hoe het met onze bestelling is en niks op terug gekregen. Wij kregen het idee dat we genaaid worden en toen zijn we verder gaan zoeken en hier uitgekomen.Ook omdat we niet meer op de side konden komen. Als het een misverstand is hoop ik snel mijn geld terug te zien of de trainingspakken

      Verwijderen
    29. Wij proberen al een hele week om weer op de site te kunnen komen maar dat gaat niet. Op het mailtje dat ik vorige week gestuurd heb krijgen we geen reactie. Ik ben vanmiddag onder het werk naar de bank geweest om te vragen of ik mijn geld terug kan halen maar dat gaat niet u moet aangifte gaan doen kreeg ik daar als antwoord. Toen ik thuis kwam heb ik gelijk de mailtjes uitgeprint om aangigte te gaan doen. Toen dacht ik ik ga eerst eens op google zoeken naar de naam van de bankrekening. Daar verscheen dit en een paar keer de naam met een telefoonnr erachter. Dat heb ik een paar keer gebeld maar krijg geen gehoor hij gaat niet eens over. Toen ben ik hier gaan kijken. Als u geen oplichter bent is het toch maar goed dat dit bestaat en hoop ik snel mijn geld of de trainingspakken te zien en beloof ik dat ik hier mijn excuses ook bekent zal maken. Groeten Rob Kleijn

      Verwijderen
    30. Hallo mnr verstraaten,

      Ik heb op 25-09 een bedrag overgeschreven naar uw rekening. het gaat om order nummer: 775. Rabobank geeft aan dat het bedrag is aangekomen. het gaat om 1 trainingspak. graag zou ik ook het geld terug willen zien, of het trainingspak. Ik hoor/zie het wel
      Groeten

      Verwijderen
    31. René Hartelijk bedankt dat alles toch netjes is opgelost en heelveel sterkte met de vader van uw vrouw

      Groetjes Jasper

      Verwijderen
    32. thanx rene!
      er was een klein foutje gebeurd, is weer opgelost.
      groetjes

      Verwijderen
    33. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    34. Ik heb ook netjes mijn geld teruggekregen. Het heeft zolang geduurd mede door mijn eigen fout(verkeerde bankrekeningnummer). Door een bepaalde oorzaak kan Rene niet regelmatig mailen. Geef hem de ruimte om het een en ander te regelen.

      Verwijderen
    35. Rene zou je aub willen reageren op mijn Email?

      Groet
      Milena

      Verwijderen
  19. Vraag aan Opgelicht.nl om hulp. Je kan daar in kontakt komen met mede slachtoffers en kijk ook in het forum of die naam voorkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Goed dat je dit doorgeeft Anoniem. Zo help je ook anderen om er niet in te trappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Alles is allang afgehandeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. De familie J. Gillich, Schijndel of Uden, beweert dat alles afgehandeld is, maar niets is minder waar. Het beste is om `s nachts te bellen als je contact wilt: nr. 06-48301013, dan nemen zij op. Kerstnacht j.l. had ik succes om 1.45 uur in de morgen, gr. Tim Lokhorst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. alles is allang afgehandeld

      Verwijderen
    2. ik ben ook door jesper opgelicht ,wat een nare vent is dat . vuile oplichter. 350 dikke euro,s beur ik nog van hem.
      OPSLUITEN ZO,N GAST

      Verwijderen
    3. oppassen voor dit bedrijfje in het register is er niets over dit bedrijfje te vinden
      het zijn echte oplichters
      iedereen moet aangifte doen bij de politie
      misschien wordt dan wat aan gedaan

      Verwijderen
    4. zij werken zonder kvk nummer dus oppassen voor deze mensen
      hebben nu misschien de naam witches-moon.nl op marktplaats
      als bedrijf zijnde ben je verplicht je kvk nummer te vermelden op de website en bij iedere reactie die je verstuurd

      Verwijderen
  23. http://www.nujij.nl/algemeen/nepwebwinkels.16315427.lynkx#axzz1psmPiV3S

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  24. J Brummer is nog steeds drukdoende.. hij gebruikt tegenwoordig adressen in Vlissingen. Gelukkig had ik het op tijd door.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik ben ook door J brummer te pakken genomen. 60,- om precies te zijn. Ben ''blij'' dat hij bekend is bij de politie. Heb een afspraak vandaag om hem aan te geven. vuile schoft!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. helaas ben ik ook door j. Brummer opgelicht. Aangifte gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Naam: J.G.Brummer
    Volledige naam: Jacky Gerrit Brummer
    Alias: Jay B
    Geboortedatum: 20-2-1990
    IP: 87.208.44.211

    Burgelijke status: Onbekend
    Echtgenote:
    Woonplaats: Enschede
    Kind: Delano 13 oktober 2010
    Moeder: C Baaijens

    Zus: Theresa 7 april 88
    Nichtje: Destiny

    Telefoon nr: 0646204553
    Telefoon nr2: 0627580909
    Bankrek nr: 755125274 ING en 755125274 ING
    Tenaamstelling: J G Brummer
    Banklocatie: Enschede

    Deze persoon is bekend bij de politie.
    Strafblad aanwezig.



    http://partyflock.nl/album/779801.html

    http://partyflock.nl/user/481996/text.html#text

    http://ongekendtalent.nl/band/bloodykillaz

    http://www.perskamers.nl/Message/default.asp?NewsID=41046&CatID=110

    http://www.jacky.favos.nl/

    http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRS_7PN9bTbjZf8xqNqYik3Ow3I3LPLBFRriQYpqXd12DtADFXr2T5p1qAr

    http://i.imgur.com/CqpIk.jpg

    http://www.youtube.com/user/JbArtistEnschede/feed?filter=2

    http://www.youtube.com/user/Jbenschedeful/feed?feature=context-cha

    http://www.youtube.com/watch?v=gBZnjSlrZGo&feature=context-cha

    http://a0.twimg.com/profile_images/310726580/252734570_5_3gSB.jpg

    http://partyflock.nl/images/user/779801_large.jpg

    http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/mooieuggs/c-1782042/contact/

    http://www.enschede.nl/repository/06676/

    greetz mardi

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Shirley jesper
    zijn weer actief nu weer onder een ander naam na overmaken van 50 euro naar : 7561.63.641 Sja vd aa. ze zijn nu actief op marktplaza met een winkeltje van alles en nog wat. dacht een pakket kleding van ze te kopen maar helaas. na onderzoek naar ip adres zat de gene die mailde in de flevopolder en niet in schijndel. we hebben het niet breed en 50 euro vind ik het flink bedrag. we hadden gehoopt even voor dat bedrag een groot aantal kleding voor onze kids te krijgen.















    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ze bieden naast marktplaats en marktplaza artikelen via www.witches-moon.nl en www.buywhatyoulove.nl aan.

      Verwijderen
  29. Heet van de pers: http://bijzonder-nieuws.blogspot.nl/2012/11/politie-houdt-internetoplichter-aan.html

    BeantwoordenVerwijderen
  30. is een grote oplichter die shirley jesper en hij gaat gewoon door aangifte is gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  31. mij hebben ze niet terug betaald zit nog steeds op mijn geld te wachten

    BeantwoordenVerwijderen
  32. ik ben ook bedonderd. Ze hadden een jong nijlpaardje te koop die compleet gezond zou zijn volgens de advtentie. Ik geld over gemaakt en zij zouden hem dan met TNT verzenden in een kartonnen doos. Wordt het pakket afgeleverd, was het geen kartonnen doos maar een plastic zak. Dus ik kijk in die zak... zat er een kat in met 'n anus ontsteking en een bultlip. Ik ben ermee naar de politie gegaan en die zeiden dat ik een kat in de zak had gekocht. Maar volgens de advertentie zou het dus een kerngezond baby nijlpaardje zijn. Echt hoor, ik baal als een stekker en ik hoop dat ik hun adres kan achterhalen want dan ga ik een boze brief sturen en ik ben niet gediend van katten met bultlippen. Dat wou ik toch wel ff kwijt!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. en ik wil er ook nog ff aan toevoegen dat ik daar ook een pot augurken besteld heb en die nooit gekregen heb.
    Heb daarover gebeld en kreeg te horen dat ie wel verzonden was maar dat naar alle waarschijnlijkheid de postbezorger die pot augurken leeggevreten heeft en de glazen pot ergens in de glasbak heeft gegooid.
    Me hoela!! Daar trap ik dus echt nie in he!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ben ji jvoor een klaploper loser

      Verwijderen
    2. Mensen die in internet oplichten trappen, dat zijn pas losers;)

      Verwijderen
  34. goedemiddag

    wat moet je doen als je opgelicht bent uit buitenland.ben bij de politie geweest maar die kunnen niks doen,omdat het in spanje is dus ik kan geen aangifte doen van de schuldige ik heb alle bewijzen maar helaas ben ik het geld kwijt het is een behoorlijk bedrag.en ik zit in de shit deurwaarders en zo weet u misschieen een oplossing

    mvg willie

    BeantwoordenVerwijderen
  35. je kunt het beste met een gitaar op het station liedjes van kinderen voor kinderen gaan zitten zingen. Je krijgt het geld gewoon toegeworpen, handig man!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. shirley van de aa.... wel geld vangen en niets versturen...
    www.witches-moon.nl

    OPLICHTER!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. ahah ik heb het een tijdje gedaan en der lopen genoeg domme mensen rond.. boven de 50 euro spullen ophalen das mijn tip dan is de schade nooit zo groot, en stort het pas vd week niet dezelfde dag effe kijken wat hij / zij doet gaat die pushen dan weet je dat je fout zit. ja de bank mag niks doorspelen aan ons. maar wel aan de politie maar die komen pas in actie als der meer dan X personen aangifte heeft gedaan. tip van een straatrat hahaha take care peepz

    BeantwoordenVerwijderen
  38. ik ben deze week opgelicht door de mensen hier boven 36,75 overgemaakt kledingpakket ze zou de track en trace code sturen maar helemaal niets inderdaad onder de naam s.j.a. vd AA uit schijndel
    blijf me suf mailen maar hoor maar niets, ik ga zeker aangifte doen en marktplaats inlichten

    BeantwoordenVerwijderen
  39. shirley jesper zou ook me geld wel terug willen 36,75
    kledingpakket weet je wel wel geld innen maar niet meer reageren als jullie mijn gweld niet terug geven maak ik hier echt werk van

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Shirley uit Schijndel wordt al eerder genoemd, zie hierboven jan.2012. Is blijkbaar een notoire oplichtster.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Voor de mensen die zijn opgelicht door Shirley van der AA uit schijndel kan ik het volgende meedelen.

    Na aanleiding van de aangifte van mijn familie word Shirley van der aa verwacht in de rechtbank om zichzelf te verdedigen en haar wacht een mogelijke celstraf boven het hoofd.

    Aan ieder die is opgelicht door haar, doe aangifte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. als je haar adres nodig hebt ze woont in de lidwinastraat in schijndel

      Verwijderen
    2. Wie wat wils genoeg spullen gratis af te halen!!!!

      Jesper Gillich en Shirley vd Aa
      Lidwinstraat 92
      5481NV te Schijndel

      Verwijderen
    3. Lidwinastraat 92
      5481NV te Schijndel

      Verwijderen
    4. Jeetje wat een aandacht...

      valse beschuldigingen.

      schending van priverecht

      anoniem is niet meer anoniem... Oeps...

      Maar als je je verveelt typ gerust verder... of bel even voor een praatje 0646527177 gezellig!




      Verwijderen
    5. Hoi Shirley,

      Ik kan mij enigzins vinden in deze klachten. Ik heb via marktplaats iets besteld & betaald bij Jesper maar helaas is het na 10 dagen nog niet binnen. Ook contact met mij opnemen gebeurd maar niet. Wilt u misschien contact met mij willen opnemen? Ik heb het nummer hierboven gebeld maar u neemt helaas niet op

      mvg RP te G

      Verwijderen
  42. Hallo

    is de heer rbj verstraaten een oplichter.. giro 992650 via marktplaats hij verkoopt adidaspakken en jessica beantwoord de mails..

    graag hoor ik er iets van

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook iets besteld bij hem en tot nu toe niks meer gehoord ik heb het geld gisteravond overgemaakt gaat toch om n bedrag van 76,75 voor nike air max?

      Verwijderen
    2. De schoenen zijn verzonden ben benieuwd of de maten en kleuren ook kloppen zoals op de foto :-)

      Verwijderen
  43. hebben nu de naam partijen op marktplaats

    BeantwoordenVerwijderen
  44. DHR RJB Verstraaten is idd een oplichter Giro 992650

    Heeft nu onder de naam Hans Nike air max op marktplaats zijn,

    je moet het fotonummer doorgeven en de maat en dan stuurt ie ze op.

    ik heb wel airmax binnengehad maar niet de maten en kleuren die ik besteld had,
    en als ik hem terugmail met de vraag of ik mijn geld terug kan krijgen als ik ze terugstuur krijg ik geen antwoord meer.

    Mensen trap niet in deze man !!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wij zijn inmiddels ook opgelicht door Jessica cq rjb verstraaten uit weert?

    9 trainingspakken gekocht, betaald, verstuurd.
    Bij aankomst allemaal verkeerde kleuren en maten. Geen reactie meer op de emails, geen telefoonnummer. Na twee dagen verdween de advertentie van marktplaats.

    Ik zit nu met 7 trainingspakken in de verkeerde kleuren en maten. Heeft iemand zijn nummer of adres voor mij?
    Groet D Schilder

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hoi Shirley,

    Ik kan mij enigzins vinden in deze klachten. Ik heb via marktplaats iets besteld & betaald bij Jesper maar helaas is het na 10 dagen nog niet binnen. Ook contact met mij opnemen gebeurd maar niet. Wilt u misschien contact met mij willen opnemen? Ik heb het nummer hierboven gebeld maar u neemt helaas niet op

    mvg RP te G

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij deze wil ik mijn verhaal over dat we opgelicht waren betreft Rotistar.nl intrekken. Het is inmiddels opgelost!

      Verwijderen
  48. Beste Shirley
    Ik zat me te bedenken waar ik jouw naam toch van kende. Tot ik het adres zag. Ik heb bij jou onze Diva ergens in 2009 opgehaald. Ook daarvan klopte natuurlijk niets ..een splinternieuw riempje en een doodsbange hond... we zijn een jaar bezig geweest om haar op te voeden en zelfs nu is ze nog overal bang van en totaal niet gesocialiseerd. Dat je na een maand of 5 een e-mail stuurde met de vraag of je haar terug mocht omdat je haar miste (na 5 maanden) was ook hoogst opmerkelijk. Ik had nog medelijden met je maar ik ga me nu afvragen of het niet gewoon een truck was. Ik hoop dat je dit gevoel bij me weg kunt nemen, anders krijg je de dierenbescherming ook nog over je heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. https://www.facebook.com/shirleyjesper
    https://www.facebook.com/jesper.gillich
    ook kleding via marktplaats gekocht een pakket ter waarde van 60 euro nooit gekregen
    mails worden niet beantwoord het enige wat ik van hun weet is
    Jesper Gillich en Shirley vd Aa
    Lidwinstraat 92
    5481NV te Schijndel

    BeantwoordenVerwijderen
  50. https://www.facebook.com/shirleyjesper
    https://www.facebook.com/jesper.gillich
    ook kleding via marktplaats gekocht een pakket ter waarde van 60 euro nooit gekregen
    mails worden niet beantwoord het enige wat ik van hun weet is
    Jesper Gillich en Shirley vd Aa
    Lidwinstraat 92
    5481NV te Schijndel

    BeantwoordenVerwijderen
  51. ik ben ook opgelicht voor 120 euro, geen reacties inmiddels 4 week geleden.
    enige wat ik van ze vind is
    https://www.facebook.com/jesper.gillich jesper zn facebook
    https://www.facebook.com/shirleyjesper haar facebook alles zo afgeschermd dat je geen bericht kan sturen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @marga kever kan je melden welk bank rekening nummer je hebt gehad van hun. ik ben ook opgelicht geweest in 2012 door hun en zie dat ze alleen maar slachtoffers maken. politie en de bank doen totaal niks.

      Verwijderen
    2. geen aangifte doen van oplichting maar van fraude
      rechtbank doet er ook niets aan en mvr vd aa komt gewoon niet opdagen bij rechtbank

      Verwijderen
  52. Hello,i am Mrs Rebecca Nathan from Florida USA,i will really want to thank God so much for making me come in contact with Mr Zhang loan company after i have been scammed three time by fake lenders,their ways was very easy no credit check,no cosigner,no collateral and with just 3% interest rate, at first i never taught it is through because i have been scammed by fake lender so i find it difficult to believe them.. But with God i find trust in them and i receive my loan from them. they give loan of any amount and any currency. The name of the Loan Firm is GOD IS GOOD INSTANT LOAN FIRM, so i will advise anyone out there that need a loan to contact them via their Email: is.zhangloancompany@gmail.com or..zhangloancompany@yahoo.com

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Bent u op zoek naar een zakelijke lening, persoonlijke lening, woningkrediet, auto
    lening, student lening, schuld consolidatie lening, ongedekte leningen, risicokapitaal
    kapitaal, etc. .. Of was u een lening geweigerd door een bank of een financiële
    orgaan voor een of meer redenen. U op de juiste plaats voor
    uw lening oplossingen! Ik ben een particuliere geldschieter, ik geef leningen aan
    bedrijven en particulieren tegen een lage en betaalbare rente van
    2%. Belang. contact met ons op via e-mail greatfuturefinancialservices@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Niks bestellen en geld overmaken bij onlinehttp://www.justbeautyonline.co.uk/index.php/
    Ik had het gedaan en niks ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. mensen opgelet! Niets kopen van persoon uit Waalwijk die handelt via marktplaats onder de naam stuff4kids, z8 4ever en rules.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Quote: mensen opgelet! Niets kopen van persoon uit Waalwijk die handelt via marktplaats onder de naam stuff4kids, z8 4ever en rules....... Graag dit verwijderen, is geen enkele grondslag tot dit bericht. IS SMAAD EN LASTER... en dat is strafbaar! Stuff4kids doet niets strafbaars en heeft nog niemand opgelicht! Graag direct dit bericht verwijderen!

      Verwijderen
    2. Weet er iemand meer over dit persoon/bedrijf?
      Ik wil ook gaan kopen bij ze maar wil zelf afhalen.

      Verwijderen
  56. Pas op voor oplichters op marktplaats die gratis kleding, spullen en diverse vragen voor een zogenaamde vriendin in nood of een ander zielig verhaal. Die spullen gaan nooit naar iemand in nood maar wordt gebruikt op marktplaats of andere plaatsen om weer verkocht te worden.
    Het is makkelijk geld verdienen op die manier, heb het zelf meegemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Als ik het gemiddelde niveau hier bekijk, snap ik dat jullie zijn opgelicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Als je je bestelling plaatst bij een winkel die AfterPay aanbied weet je zeker dat je je producten krijgt. Je hoeft dan ook pas te betalen zodra je producten binnen zijn. Er zijn lijsten online te vinden met alle AfterPay Winkels.

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Heeft er iemand een lening van Natalia Dura genomen ik denk dar ik opgelicht ben

    BeantwoordenVerwijderen
  60. ik vraag mij af hoe je een site van een oplichter kan laten verwijderen op het internet, www.dimitriosleningfinance.com
    zijn er echt nog wel eerlijke mensen op deze wereld die niet de intentie hebben om op te lichten, of om voorafbetalingen te laten doen als borg of verzekering, genoeg van die paljassen gehad

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Let op op marktplaats oplichter Selinajansen36@gmail.com
    NL95ABNA0500808880 Jacobs te Tilburg. Ik heb het geld overgemaakt vervolgens niks meer van har gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Meld de oplichter altijd aan op www.zoekoplichter.nl.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat een reactie achter: